donderdag 1 mei 2008

Maandag 28 april 2008.
Ik ben om 5 uur opgestaan want het regende, ik heb Pedro zijn regenjas aangedaan.Ik wilde vroeg gaan lopen vanwege de waterstand. Na het ontbijt de tassen opgeladen en wie stond er klaar om mee te lopen tot Egmond? Piet Louter, een ervaren Pelgrim uit Schoorl, geweldig!
Om 7 uur vertrokken we richting het strand met regenkleding aan want het regende en we hadden de wind tegen. Het ging vrij goed, met af en toe een stoppende Pedro maar Piet kreeg
hem met een broodje weer aan de gang. In Egmond aangekomen trakteerde Piet op koffie met gebak, heerlijk gezeten en gezellig gepraat met Piet. Om 10.15 afscheid genomen van Piet die lekker met het windje in de rug terug ging naar Bergen.Ik ging verder richting Bakkum, de laatste 7 km. waren niet gemakkelijk voor Pedro, Hij ging zelfs liggen met volle bepakking, ik ben er maar even naast gaan liggen, maar uiteindelijk toch om 12.15 in Bakkum aangekomen waar Rik met Anne en Mos me tegemoet kwamen lopen.Lekker even geluncht met Rik en m'n 2 kleinkinderen en Pedro kon even gaan uitrusten.Na afscheid genomen te hebben van Rik en de jongetjes ging ik richting m'n slaapadres voor deze dag, Pedro vond het wel genoeg voor vandaag want hij stopte steeds maar na een leuke ontmoeting met de vrouw van Rob de Wit en een Italiaan die dacht dat hij een visioen kreeg toen hij de ezel zag, kwamen we aan bij Jan en Tinie Welboren die ouderwets lekker voor me hadden gekookt, wat te denken van: tomatensoep, een stooflapje met duinaardappelen en andijvie met als toetje custardvla met duinbramensap, mijn dag was weer goed. 'S avonds met Jan op de fiets de route bekeken voor de volgende dag tot aan de noordzee, Jan heeft een balkje gemaakt voor de spoorrails die we tegenkomen want Pedro is nog nooit over een rails gelopen. groet, Jan.

Geen opmerkingen: