donderdag 1 mei 2008

dinsdag 29 april.
Henny kwam Cor brengen die een dag ging meewandelen, na een lekker kopje koffie bij Jan en Tinie en een bezoekje van een buurman van 50 jaar geleden, Piet Zonneveld, ik ben namelijk in Heemskerk geboren, gingen Cor, Pedro en ik op pad.Jan en Tinie was een uitstekend adres, we hebben veel gelachen.
Nu zit ik met Cor in een bushokje koffie te drinken, heel gezellig met een sigaartje er bij.
We lopen richting de pont, toen we er aankwamen ging de pont net weg het was 12.30, we hebben Pedro afgezadelt en lekker op het dijkje geluncht en uitgerust.Pedro kreeg wel kuren want hij was bang voor het kanaal.
Toen we eenmaal meemochten van de kapitein was het spannend of de ezel over de ijzeren platen het pont op wilde, het kleedje neergelegd, maar uiteindelijk viel het mee.
Hij kakte wel een grote hoop op de pont wat veel hilariteit veroorzaakte onder de passagiers.
Om ongeveer 16.15 kwamen we aan bij Jelle in IJmuiden mijn adresje voor de nacht.
De ezel kreeg een plekje onder de balustrade op een grasveldje.
Henny en Thecla hadden Bep opgehaald want Henny trakteerde ons op een etentje voordat ze Cor weer zouden ophalen.
Toen zij aankwamen was net de dierenambulance gearriveerd omdat ze door een buurvrouw van een straat verder gewaarschuwd waren dat er een ezel stond.
Zij vonden niet dat de ezel daar kon blijven die nacht, gelukkig waren er veel buurtbewoners op afgekomen waarvan er een zei dat Pedro in zijn schuurtje mocht logeren.
Na al deze perikelen gingen we lekker eten in een visrestaurant. Heerlijk gegeten, nogmaals bedankt Henny en Theek, en Cor bedankt dat je een dagje mee gelopen hebt ik vond het heel gezellig! Morgen blijf ik in ijmuiden om een dagje bij te komen. groet, Jan.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Op mijn 55ste verjaardag een hartelijke groet en een vrolijke reis toegewenst aan jan en pedro van Johannes

Anoniem zei

Namens Hans, maar ook door alle andere Mekoners wil ik je toch even mijn innige deelneming sturen, Jan: wat bar en bar jammer toch dat je hebt moeten afhaken !
Omdat je vast meer dan allerlei mensen aan de deur krijgt reageer ik even digitaal en we komen elkaar vast spoedig tegen om de Franse plannen dan maar te wijzigen, vrees ik ?
Sterkte met het verwerken van deze teleurstelling én hartelijke groet van Hans en Anneke