maandag 30 juni 2008

13 juni. Gelukkig is het weer droog en ik ga weer lekker aan de wandel, ik ga vroeg op pad want ik wil naar L'abbay, een vrij grote plaats waar ik hopelijk Ned-Frankrijk kan zien. Het is een mooie wandeling naar Signy Abbay. Ik liep weer tegen een heel mooi adresje aan, een ouder echtpaar die gratis onderdak gaven aan pelgrims, ze hadden heerlijk gekookt en daarna gingen we gezellig voetbal kijken.Ze hebben me ook geholpen met de franse taal wat me al steeds beter af gaat.
14 juni. Na een heerlijke nachtrust en een lekker ontbijt met zelfgemaakte jams ben ik weer vertrokken naar Grand Champs Warriby waar een nicht van Anneke Boerwinkel woont. Het is heel mooi weer en na wat fruit en een krentebol gekocht te hebben voor onderweg kwam ik in een heel groot bos terecht met hele oude bomen, mooie kleine paadjes maar wel bergje op en bergje af dus best wel zwaar.Om 6 uur kwam ik aan in het mooie dorpje van de nicht van Anneke, ze hadden een oud huis heel mooi opgeknapt met veel kamers. Er kwamen ook drie engelse vrienden van Jos langs, het was een prachtig stel , ik heb voor ze gekookt, daarna gezongen en gedronken en gekletst dat was heel gezellig maar veel te laat voor een pelgrim, een mooi adresje Anneke, jammer dat je er zelf niet was.

1 opmerking:

herbert zei

hallo Jan ik ben net een week terug uit Santiago . Ik heb mensen gezien die ook met een ezel liepen maar die ezel liep alleen maar als er niemand achter hem liep . Veel plezier en succes met je tocht Herbert