dinsdag 1 juli 2008

15 juni. Om 10.30 weer vertrokken naar de bossen en grote graanvelden die als een lappendeken glooiend in het landschap liggen zoals je dat vanuit een vliegtuig kunt zien. De dorpen worden kleiner in dit gebied met veel boerderijen. In het dorp Chateau Pourain was op zondagmiddag alles gesloten en de man van het cafe zou een sleutel onder een mat neerleggen maar niet te vinden, ik ben ongeveer 1 uur bezig geweest om naar die sleutel te vragen, uiteindelijk werd ik toch weer goed geholpen door een vrouw, die zag dat ik in nood zat, ik kreeg wat brood en vlees en chocolade van haar mee naar de kamer langs een drukke weg.
16 juni. Maar weer snel op pad gegaan, maar ja maandag ook heel veel gesloten, 2 hotels dicht, dan maar naar het gemeentehuis, ze moeten tenslotte altijd een plekje hebben voor een pelgrim, de meneer bracht me naar een voetbalveld hij dacht namelijk dat ik een tent mee had, misverstand, kan gebeuren, gelukkig bracht hij me met de auto naar het volgende dorp waar een chambre d'haute was in een mooie verbouwde boerderij. Ik moest wel anderhalf uur wachten, maar uiteindelijk zat ik om acht uur aan de tonijnsalade met als toetje citroentaart. Een mooie kamer en een goed bed. Er was ook een Parijse advocaat die in Reims werkte en met wie ik morgenochtend vroeg mag meerijden naar Reims. Ik heb 2 dagen langs een rivier gelopen door heel hoog gras, heel veel muggenbulten op m'n benen dus ik verlang wel naar een stad.

Geen opmerkingen: