woensdag 9 juli 2008

Dinsdag 24 juni St. Jansdag



Ik mag vandaag naar VEZELAY, de pelgrimsstad in Frankrijk, zal ik er ook maar een feestje van maken. Hoe zal 't op Scorlewald vandaag zijn. Ik had Rik nog aan de lijn en hij was lekker aan het spelen met ANNE en MOS.

Mooi de kinderen leven op 't moment, wat dan belangrijk is, dus nu het spelen met Rik op de 'halfpipe' lineskaten. 12.30 Na een mooie wandeling als laatste een fikse beklimming naar Vezelay. Vezelay ligt op een heuvel. En heb net de BASILIQUE DE MADELEINE gezien. HEEL EENVOUDIGin z'n GROOTSHEID. Niet spectaculair maar mooi. Een van de mooiste die ik gezien heb met ook een mooie crypte van Madéleine. Het was gelukkig niet druk en heel stil in de kerk wat niet altijd het geval is. Altijd veel mensen. Het was een mooi aankomen zo! Het was 13.30 en heb even lekker gegeten. Soep met veel groente, een forel met risotto en sperciebonen + wortel. Chocolade taartje toe. Ik vond dat ik dat wel verdiend had na drie dagen stokbrood + kaas en yoghurtjes uit de supermarkt. Nu nog een slaapplaats zoeken! Nou ja, ik zit te eten en m'n buurman begint een praatje. 'En waar slaap je vannacht?' 'Ik weet 't niet'. Hij zegt hiernaast kun je slapen bij de Zusters Franciscanen. En zo geschiedde. Een soort slaapzaal bij een klooster in Vezelay, eenvoudig toch goed. Er lag ook een Duitser uit Berlijn met een voetblessure, hij was een muziekman die muziekles gaf op scholen. Hij had een rugzak van 26 kg. (was hij mee begonnen) had al 6 kg. naar huis gestuurd, dus nog altijd 20 kg. Hij was plusminus 40 jaar, een sterke gozer maar toch een blessure opgelopen aan z'n enkel. Het blijft een kunst om zo weinig mogelijk mee te nemen.

VEZELAY fantastastisch stadje, doet denken aan Orvieto in Italië. Mooie rondwandeling om het stadje. Wijdse uitzichten op de Bourgogne. Lekker eten, veel kunstexposities.

Geen opmerkingen: