dinsdag 8 juli 2008

Onderweg naar Ruud en Olga

(Foto van Auxerre)

Was ik tot Reims gebleven?

Ik had besloten om met de trein naar Auxerres te gaan om op tijd, 28 juni, bij het huis van Ruud en Olga te wezen en om mijn cadeau te krijgen: 1 week volle verzorging in hun huis in de 'Morvan'. Maar die treinreis was nog niet zo eenvoudig je moest over DIJON of PARIJS. Ik besloot over PARIJS te gaan dan was ik er 1 uur eerder maar moest wel de metro nemen. Het is plusminus 200 km. en ik heb er één dag over gedaan om er te komen. Steeds lang wachten en die metro is ook een belevenis op zich. Dat was donderdag 19 juni. Via Syndicate de Tourist kwam ik in een Gite d'Etape terecht. Door de reis had ik de volgende dag PAP in de benen en heb dan ook niet veel gelopen. Ik moest op een gegeven moment van m'n route af vanwege een brug die kapot was. En daardoor raakte ik in een Chambre d'hotel van een oude boerderij die ook Bourgogne wijnen maakte, dat heet dan 'Domaine Borgnas'. Om 6 uur was een rondleiding en een proeverij van wijnen aansluitend een diner, dat was echt geweldig. Ook een zwembad erbij en een goed bed. Wat wil je nog meer. Ik had weer mazzel! Terwijl het er niet naar uitzag. Alles was vol (complet/vol) door festiviteiten in de buurt en ook nog weekend.

Geen opmerkingen: