vrijdag 6 juni 2008

Nou dat heb ik geweten, ik weet nu dat bidden ook eigenlijk werken is, te beginnen om 4.30 tot en met 5.15 en dat zeven keer per dag met de laatste gebeden om 19.30 tot 20.00.
Ja, ja ga er maar aan staan ik neem m'n petje af voor die zusters, daar tussendoor werken ze ook nog flink want er word gekookt, brood gebakken, priestergewaden gewassen en gestreken, er is een weverij, een tuin en een groot park, alles doen ze zelf en in stilte.
Ik heb daar een goede tijd gehad en heb het gevoel dat m'n pelgrimstocht nu pas begint, stil van binnen, de rugzak op normaal gewicht van zo'n 7 kilo i.p.v. 11 kilo, heerlijk.
Ik heb daar ook nog wat klusjes gedaan o.a. bomen snoeien en een schuurtje schoongemaakt, en s'avonds om half 10 naar bed.
De zusters waren heel blij en vriendelijk en op 28 mei hebben we hartelijk afscheid genomen nadat ik nog een lunchpakket meegekegen heb, ben ik die dag na 25 km. aangekomen in Grobbeldonk.

Geen opmerkingen: