vrijdag 20 juni 2008

3 Juni. Gisteren de stad Leuven bezocht, het was heel broeierig en warm en s' avonds veel regen en onweer, gelukkig is het vandaag weer lekker koel, ik heb de bus genomen naar Neerijde om weer op de route te komen. Ik wandel door een groot dik bos naar Jezus Eik een bedevaartsplaats, s'middags om 4 uur een plekje gevonden bij vrienden van de fiets, aardige mensen. S'avonds gegeten bij de Griek en nog even gezellig op een terras gezeten.
4 juni. Richting Wavre, bewolkt weer maar prima om te wandelen, op weg naar een klooster, door verschillende dorpen gelopen en geluncht op een begraafplaats, daar is het lekker rustig, ik kwam aan bij een klooster, maar het was een klooster met nonnen en niet waar ik moest zijn, dat was nog ruim 2 uur lopen maar ik kreeg van de nonnen thee en een routebeschrijving. Het lag in een diep bos en ik ben verschillende keren fout gelopen en het begon te regenen. Maar uiteindelijk vond ik toch de abdij St Andre. Het was een modern klooster met een hele goede keuken, ik heb daar heerlijk gegeten en gebeden in het frans. Het was mooi die overgang van Vlaanderen naar Wallonie eerst nog nederlands en frans door elkaar en nu alleen nog frans.
S'avonds tijdens het douchen een teek ontdekt op m'n spierbal die zich lekker aan het ingraven was, met m'n tekentang heb ik hem verwijderd, ik heb de volgende dag toch m'n huisarts maar even gebeld maar zolang er geen rode kring komt hoeft ik me geen zorgen te maken.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Jan, via "de veerman" kwam ik op je weblog. Leuk om te lezen van je onderneming. Ik wens je een voorspoedige tocht en zal je belevenissen blijven volgen.
Groeten van Ralph de Gast (oud medewerker Scorlewald)