zondag 10 augustus 2008

mijn dagindeling

Mijn gemiddelde dagindeling:
9 uur vertrek, een uur inlopen, genieten van mijn vrijheid en van de natuur.
10.30 bidden en mediteren, drie keer wees gegroetjes
drie keer onze vader
meditatie van de grondsteen
Es Deo Nascimur : door God zijn wij geboren
In Cristo Morimur: in Christus sterven wij
Per Spiritum Sanctum: door de Heilige Geest leven wij voort.

(Jullie zullen wel denken, ja het zal wel, maar voor mij is dit heel goed nu ik zo alleen loop. Het geeft me zin om onderweg te gaan.)

Daarna denk ik aan iedereen die mij lief is en bid voor ze dat het goed met ze zal gaan.
Ook bid ik voor de wereld vrede, de oorlogen en de armoede in de wereld.
Ook bid ik voor de monniken die ik heb ontmoet. Als je bedenkt dat zij zes uur per dag bidden voor de wereld dan mag er ook wel voor hun gebeden worden.
12.30 muziek luisteren uit mijn ipod
13.00 lunchen
14.00 siesta
14.30 weer lopen
Tijdens mijn lunch probeer ik altijd een adres te vinden waar ik die avond terecht kan om te slapen en te eten. Soms loop je ook zomaar tegen aan, een andere keer moet je nog vijf kilometer verder lopen om iets goeds te vinden.

Zondag 20 juli
Ik kom er helemaal in!, ik heb heel goed gewandeld en ik wordt niet zo snel meer moe. Ik kom om 16.30 in Chable Loche aan waar ik in een hotel gereserveerd heb. Hij ging pas om zes uur open en nu zit ik op een terras thee, koffie en Kir te drinken met veel gezelligheid om me heen. Kir is een cassis likeur met soda water of witte wijn.

Zaterdag 19 juli
De Heer des huizes wilde voor mij een ski gite reserveren voor die avond. Het zat helemaal vol vanwege het weekeinde. Gelukkig kon hij nog iets anders regelen in een klein dorpje”Pion”. Het is hier zo aflegen, als hij niet iets voor mij had geregeld dan had ik dus niks! Gehad. S’avonds daar aangekomen had de naburige Auberge eten voor mij gemaakt wat ze naar mij toe hadden gebracht, ik moest het zelf opwarmen maar ik vond het allemaal goed. Ik was blij dat ik ergens kon slapen en te eten kreeg!

Vrijdag 18 juli
Van Arfieulle naar St. Clement. Ik zit nu echt helemaal in the ‘middle of no where’ tussen twee vrij grote steden Vichy en Roanne in even voor Clermont Ferrand. Ik krijg die nacht weer een Chambre d’hotel en table. Wat kan die vrouw lekker koken!! Om acht uur aan tafel tot tien uur genoten van een vijf gangen menu voor 18 euro!
Het was een boeren gezin die toevallig hun kleinkinderen te logeren hadden. Het was heel gezellig.

Dinsdag 15 juli
Lekker ontbeten met ontzettend mooi weer!
Ik ben om negen uur uit “Bert”vertrokken. Heel relaxed, lang riviertjes en mooie uitzichten. Mijn stijfheid gaat ook steeds beter. Hier heb ik ook hard voor gebeden. Ik zag me zelf al terug naar Nederland moeten gaan, dat zou erg zijn. Vooral voor Bep en Bas die nog langs zullen komen.
De natuur is hier heel erg mooi, met dertig graden is het wel zweten. Zo kwam ik in “Arfieulle” een mooi dorpje in de dalen van Saone Loire. In het dorp zie ik dat er een masseur is en ik maak een afspraak voor donderdag 17 juli. S’nachts op een doorgezakt matras moeten slapen, dat voel ik gelijk weer. De masseur heeft mij onderzocht en zegt dat mijn rugklachten liggen aan mijn zwakke buikspieren (hij zag mijn littekens). Mijn buik is mijn zwakke plek en als ik het zwaar krijg moet mijn rug alle spanning opvangen. De masseur adviseerde mij om rust te nemen en dat heb ik dan ook maar gedaan die dag.

Geen opmerkingen: