maandag 18 augustus 2008

Maandag 21 juli.Vertrek uit Chabreloche, wat inkopen gedaan want het schijnt dat ik de komende 3 dagen geen winkels tegenkom, dus word ik een echte pelgrim.Het was een zware tocht vandaag, tot nu toe de zwaarste, ik bleef maar klimmen en dalen 3 bergen over van ongeveer 1200 mtr. met paden met vooral grote stenen, heel stil en overal bossen wat ook een voordeel is want dan heb je wel schaduw want het is de laatste dagen mooi weer met 25 tot 30 graden. Ik dacht er vandaag geen einde aan zou komen alle spieren deden pijn maar gelukkig kwam daar de Abdij Notre dame te voorschijn als een geschenk uit de hemel.Ik werd hartelijk ontvangen en ik zat om 7 uur aan de kip met aardappelen en bonen in een zeer religieuze ambiance. Om 9 uur zingen met de zusters die allemaal gekleurd waren.
Dinsdag 22 juli heb ik een rustdag.
Woensdag 23 juli, wat zal deze dag brengen, goed geslapen, lekker uitgerust, toch teveel gelopen maandag, 9 uur lopen is toch wel veel maar soms kan het niet anders, en die cols die nekte me.
Even de Laude meegebeden met de zusters, onbijten en een picknick mee, wat zijn ze toch altijd zorgzaam die zusters, nog even bij het kapelletje langs en lopen maar , heel mooi weer en gelukkig word het landschap wat opener, toch lijkt het of m'n lichaam van slag is na een rustdag, heerlijk gelopen uitkijken op een dal, muziekje aan, relaxt eten en uitrusten en om 15.30 stop ik er mee en ga lekker douchen en wat uitrusten en schrijven, ik ben blij dat ik geen last meer van m'n rug hebt het is toch byzonder dat ik niets mankeer geen verkoudheid of blessures.Ik zit hier in een mooi vakantie verblijf een skigebied waar het 'winters heel druk is maar nu heel rustig en stil met een leuke eigenaar en ik kan al aardig een gesprek voeren in het frans met wat engels er tussen door.

Geen opmerkingen: